Bio Pablo La Padula

Pablo La Padula obtained a PHD in Biological Sciences in the College of Natural and Mathematical Sciences from the Buenos Aires University (FCEyN, UBA, in Spanish). His most conspicuous scientific publications can be found in Brain Research (Elsevier editorial), Nitric Oxide (Elsevier editorial); Hypertension, Journal of Applied Physiology and Journal of Hypertesion. He carries out several lines of biological research in the Hypoxia and Cellular Respiration Laboratory, Taquini Institute, at the Medicine College from Buenos Aires University.

Simultaneously, he undertook studies of Visual Arts attending to specific workshops, portfolio reviews and seminars held by artists such as León Ferrari, Carlos Gorriarena, Eduardo Stupia, and Alberto Goldenstein as well as theorists Graciela Speranza, Inés Katzenstein and María Gainza at the Universtity of Torcuato Di Tella (UTDT).

He is a member of the Cultural Council of the City of Buenos Aires, Ministry of Culture of the City, and Academic advisor of contents of the Center for Art and Nature, Ecoparque / Muntref headquarters; and professor of art and science for the Maestria en Esteticas Electronicas, Universidad Nacional de Tres de Febrero.

He currently develops an active platform between art and science, involving prestigious institutions such as Universidad de Buenos Aires; Argentinean National Ministry of Science and Technology; Universidad Nacional de Tres de Febrero as Academic content coordinator of the Centro de arte y Naturaleza – Ecoparque, Universidad Nacional de Tres de Febrero, and professor of art and science for the Maestria en Esteticas Electronicas, Universidad Nacional de Tres de Febrero; Fundación Proa- Facultad de Latinoamericana de Ciencias Sociales (FLACSO); amongst others.

Museums Colletions

His work is part of the permanent collection of Museo de Arte Moderno de Buenos Aires (MAMBA) and the Museo de arte Contemporáneo de Buenos Aires (MACBA), and numberless private collections at the national and international level.

 

Academic art  publications

La red del Humo: por una teoría gaseosa de la vida. Dossier. Blanco sobre Blanco Art     Magazine. Editorial board: Maria Amalia Garcia, 2015.

– Zoología Fantastica. Estudios Curatoriales. Editorial Board. Diana Wechsler. 2019

– Memoria Vegetal. Estudios Curatoriales. Editorial Board. Diana Wechsler. 2019.

 

Art residences

– Antarctic International Art Residency sponsored by the Ministry of Cult and Exterior       Relations of Argentina, 2014.

– Cote D’Azur Port Tonic Art Center, Golf of Sain Tropez, France, 2019.

– International Art Residency Horizontes de Artistas, Portal de Luz, Appart Paris Gallery,    Paris-Punta del Este (2019).

Art Fairs

In the last 10 years he has been participating in ArteBA art fairs, with Zavaleta Lab Art Gallery, Van Riel Art Gallery, Miranda Bosch Art Gallery, and Pinta Miami Art Fair with Ungallery Contemporary Art.

 

Artistic actions in the last five years 

2020-2019

  • Drawing Room, Sociedade Nacional de Belas Artes, Lisboa. Miranda -Bosch Gallery, October 2020.
  • La Naturaleza Diseñada. Seminario sobre la producción uso y circulación de las imágenes científicas a lo largo de la historia de la humanidad en relación a las Bellas Artes. Centro Cultural de la Ciencia, Ministerio de Ciencia y Tecnología de la Nación. Mayo-Junio 2020.
  • La Naturaleza Diseñada. Seminario sobre la producción uso y circulación de las imágenes científicas a lo largo de la historia de la humanidad. Museo de Arte Contemporáneo de la Ciudad de Buenos. Octubre 2020.
  • Relaciones Peligrosas. Seminario sobre la producción uso y circulación de las imágenes científicas a lo largo de la historia de la humanidad. Miranda-Bosch Gallery. Septiembre 2020.
  • Scientific Theater, Premio Trabucco, Academia Nacional de Bellas Artes (ANBA),  Argentina, Fundación Federico Kelmm, 2020. Curator, Graciela Taquini.
  • Stone View. Solo exhibition. Miranda Bosch Art Gallery New York, NY, Bowery, East  Lower Manhattan, 2019.
  • Memoria Vegetal, Curator. Brendell collection of the Museo de Farmaco-botanica ,   Universidad de Buenos Aires, Muntref. Argentina. Bienal Sur 2019.
  • La Mirada que Construye Mundo;  Museo del Fin del Mundo, Ushuaia, Argentina.         Bienal  Sur 2019. Curator, Diana Wechsler.
  • Zoología Fantastica. Solo exhibition. Centro de Arte y Naturaleza, Museos de la     Universidad Nacional de Tres de Febrero, Sede Ecoparque (ex Zoo). Argentina. Curator:     Diana Wechsler. 2019
  • Vértigo, geometría e inestabilidad. Exhibition of geometrical art, Collection of Museo   de   arte contemporáneo de la ciudad de Buenos Aires, MACBA. Aldo Rubino director,   Curator: Lucia Savloff . 2019.
  • Art Jury of Premio de Arte Contemporáneo del Banco Itaú Visual Arts, Argentina, 2019.
  • Solo Lecture at Horizontes Humanos en Observación. Internacional meeting of Art and    Science. Universidad Nacional de San Martín. British Council, INVAP, Centro Cultural        San  Martín. Ministerio de Cultura de la Nación Argentina. 2019.

 

2018

  • Una llamarada pertinaz, Collection exhibition of the Museo de Arte Moderno de la Ciudad de Buenos Aires (MAMBA), Curator: Victoria Noorthoon.
  • Jorge Luis Borges and Biological Sciences. Plenary Lecture, Feria Internación del Libro de la Ciudad de Quito, Ministerio de Cultura de Ecuador/ Alcaldía de la Ciudad de Quito- Sistema de Medios y Contenidos Públicos, Presidencia de la Nación. Argentina.
  • Límites y frontera. Plenary Lecture, Bienal Sur. Conferencia. Universidad Nacional Tres de Febrero.
  • Calder, vanguardias y pensamiento científico. Professor. PROA-FLACSO: Arte moderno en movimiento. Courses about Alexander Calder, Marcel Duchamp, Futurismo Italiano PROA exhibitions.
  • El arte de la Imagen Científica. Professor. Centro Cultural de la Ciencia. Ministerio de Ciencia y Tecnología de la Nación Argentina
  • Humo sobre vanguardias. Solo exhibition. Galería Van Riel Art Gallery.
  • Conferencia, 20mil años de imágenes científicas, el uso de la imagen a lo largo de la historia científica. Plenary lecture. Primer Congreso Internacional Multidisciplinario de la Universidad Nacional del Noroeste de la Provincia de Buenos Aires, Argentina.
  • Frankenstein 200 años. Plenary lecture, Centro Cultural de la Ciencia, Ministerio de Ciencia y Tecnología de la Nación. Casa de la Lectura. Ministerio de cultura de la Ciudad de Buenos Aires.
  • Inteligencia y vida artificial. Frankenstein y la Naturaleza Transgenica. Plenary lecture. Centro Cultural de la Ciencia, Ministerio de Ciencia y Tecnología de la Nación.

2017

  • Premio Braque. Museo de la inmigración. Universidad de Tres de Febrero- Embassy of France- Palais de Tokyo, Paris – Buenos Aires.
  • Ideas, Pensemos juntos el futuro. Interview to neuroscientist Kya Nobre, Oxfor University, UK. Ministerio de Cultura de la Nación, Centro Cultural de la Ciencia, Ministerio de Ciencia y Tecnología de la Nación Argentina.
  • 20mil años de imágenes científicas, el uso de la imagen a lo largo de la historia científica. Plenary lecture. Congreso de la Reunión conjunta de las Sociedades Biomédicas argentinas. Centro Cultural de la Ciencia, Ministerio de Ciencia y Tecnología de la Nación Argentina.
  • Modos de Hablar con la Naturaleza, Plenary lecture. Centro Cultural Kirchner, Sistema de Medios y Contenidos Públicos, Presidencia de la Nación Argentina.
  • Tecno-sensorial. Curator of Art-sciences proyects. Plataforma Futuro, Ciudad de San Juan. Ministerio de Cultura de la Nación Argentina.

2016

  • Gabinetes para una Cartografía del Bicentenario. Solo exhibition. Centro Cultural Kirchner, Sistema de Medios y Contenidos Públicos, Presidencia de la Nación. Curator: Gabriela Urtiaga.
  • Humo. Solo exhibition. Van Riel Art Gallery.
  • Plataforma Futuro, Curator of art-sciences program, Ministerio de Cultura de la Nación.
  • Zoología Fantástica, Borges y las ciencias, Groupal exhibition. Centro Cultural Kirchner, Sistema de Medios y Contenidos Públicos, Presidencia de la Nación. Curator: Gabriela Urtiaga.
  • Que ve la ciencia cuando mira el mundo, Plenary lecture, Museo de Ciencias Naturales de Rosario, CONICET.

2015

  • Premio Klemm XIX. Fundación Federico Klemm, Academia Nacional de Bellas Artes, Argentina
  • Simetrizante- Curator, Festival de Matemática de la Ciudad de Buenos Aires, Ministerio de Cultura de la Ciudad de Buenos Aires, Usina del Arte.
  • Sur Polar. Exhibition of Antartic art campaings 2014-2015, Museo Malvinas e Islas del Atlantico Sur, Ministerio de Culto y Relaciones Exteriores. Argentina.

2014

  • Lo contrario de la magia, Contemporáneo-31, Museo de Arte Latino Americano (MALBA). Curator: Lux Linder.
  • Planos alabeados. Curator. Centro Cultural Ricardo Rojas, Universidad de Buenos Aires.
  • Encuentros en la Academia Nacional de Bellas Artes: Battiti-La Padula, entrevista pública. Public interview by Florencia Battiti.
  • Internacional Art Residency. Antartda, base Carlinni. Ministerio de Culto y Relaciones Exteriores. Argentina.

2013

  • Vitrina Panopticum. Intervention at Fundación PROA. Curator: Olga Martinez
  • Error y Ensayo. Solo exhibition. Centro Cultural Ricardo Rojas, Universidad de Buenos Aires. Curator: MAximo Jacoby.
  • Roberto Aizemberg y contemporáneos. Groupal exhibition. Fundación Fortabat. Curator: Valeria Gonzalez.
  • Epistolar, Groupal exhibition. Museo de Arte Contemporaneo de Rosario (MACRO). Curator: maximo Jacoby.
  • Planos Alabeados .Curador. Festival de Matemática de la Ciudad de Buenos Aires, Ministerio de Cultura de la Ciudad de Buenos Aires Centro Cultural Recoleta. Sala J.

Anothers exhibitions:

  • La-recolección. Contemporáneo-11, Museo de Arte Latino Americano (MALBA). Curators: De Volder, Brizuella, Dal Verme.
  • Muestra de Laboratorio. Solo exhibition. Palais de Glace. 2004. Curator: Florencia Salas
  • Registro, Solo exhibition. Centro Cultural General San Martín, 2003. Curator: Florencia Salas.
  • Accidente amazónico, Solo exhibition. Centro Cultural Recoleta, 1994.
  • II Bienal de arte Joven, Puerto Madero, 1991
  • Extraño. Solo exhibition. Zavaleta Lab Arte Contemporaneo. 2009
  • Solo exhibition. Zavaleta Lab Arte Contemporaneo. 2007
  • Autodiscección, Solo exhibition . Arte x Arte Gallery, 2001.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s